- De consumentenbestedingen zijn via mobiel (smartphone en tablet) in 2013 ruim verdubbeld tot 1,3 miljard euro.
- Mobiel maakt nu 13% uit van de totale e-commerce markt
- Binnen m-commerce gaat circa 30% via smartphone
- Het wordt interessant om te volgen waar deze bestedingen plaatsvinden, onderweg, thuis, in de metro, in de winkel, naast de winkel?
- 7 van de 10 consumenten bestelt met name via de tablet
- Via de tablet veelal vanuit huis (96%) en de smartphone zowel binnenshuis als buitenshuis (37% buitenshuis)
- Kleding en schoenen is grootste segment
Wilt u eens met ons verder praten over uw online strategie, welke kanalen het beste bij uw businessmodel passen, hoe u de doelgroepen via de online kanalen kunt bereiken en wat voor u 10 quick wins zijn om uw online strategie te verbeteren. Neem dan contact met ons op voor onze 10 quick wins aanpak!
Bron: m-commerce monitor 2013-2 en thuiswinkel.org
Geen opmerkingen:
Een reactie posten