donderdag 30 mei 2013

13 feiten digital retail

29/05/2013 De combinatie van on- en offline marketing is zo belangrijk, daarom 13 feiten over digital retail:

De ontwikkelingen in digitale technologie dwingen retailers na te denken over een combinatie van on- en offline marketing. Digiday maakte een selectie van onderzoeken en kwam met dertien cijfers die de combinatie van on- en offline marketing wellicht gaan beïnvloeden. In de inleiding wordt gesteld dat retailers als Borders en Circuit City failliet zijn gegaan omdat ze ‘online’ niet snel genoeg hebben omarmd. Digitaal is een must, ook in-store.

De 13 feiten over digital in retail:

1. De tijd die consumenten besteden aan mobiele apps (127 minuten) komt steeds dichter in de buurt van de tijd die consumenten besteden aan tv kijken (168 minuten). Het budget dat wordt gespendeerd aan mobiel is echter nog lang niet zo hoog als aan tv. (Bron: Tech Crunch)
2. 54 procent van consumenten zou overwegen een relatie met een retailer te beëindigen als ze geen relevante content en aanbiedingen op maat krijgen. (Bron: CMO Council)
3. 57 procent van de consumenten zou geen bedrijf aanraden dat een slechte mobiele website. (Bron: Mobile Marketer)
4. 53 procent van de consumenten heeft wel eens een instore aankoop gestopt omdat ze bezig waren met hun mobiele telefoon. 38 procent deed dit omdat ze een betere prijs vonden in een andere winkel, en 30 procent omdat ze een betere prijs vonden online. (Bron: Mobile Commerce Daily)
5. De gemiddelde tijd die retailers nodig hebben om een post op sociale media te beantwoorden is zeven uur, dit zijn dus zeven uur die de consument kan gebruiken om iets te gaan kopen bij de concurrent. (Bron: Exact Target)
6. Minder dan de helft van de retailers verzamelt data van sociale netwerken van derde partij-domeinen en slechts acht procent denkt dat dit een belangrijke bijdrage levert aan het verkrijgen van inzichten. (Bron: ATKearney)
7. De top100 retailers met de meeste fans op Facebook hebben gemiddeld 1,2 miljoen likes. Zij hebben gemiddeld een ‘engagement’ rate van twee procent. (Bron: Compendium)
8. 57 procent van de productpagina’s van retailers heeft een Facebook-share button, terwijl slechts tweeëntwintig procent van deze pagina’s het mogelijk maakt een item via Pinterest te delen, dit terwijl Pinterest nu meer nieuwe consumenten heeft en meer verkoop stimuleert dan Facebook. (Bron: Exact Target en Econsultancy)
9. 56 procent van de retailers ziet dat meer dan 50 procent met hun online winkelwagentje de kassa niet haalt. (Bron: E-tailing)
10. 33 procent van de retailers heeft meer dan tien procent van de online inkomsten via mobile devices. (Bron: E-tailing)
11. Retailers geven aan dat data onderaan op de lijst staat met initiatieven om hun online performance te verbeteren. E-mail heeft de eerste prioriteit, gevolgd door on-site search- en merchandising. (Bron: E-tailing)
12. 92 procent van de retailers heeft moeite met online/offline integratie (Bron: RSR Research).
13. 31 procent van de retailers vraagt zich af of nieuwe technologie instore helpt of net een afleiding is. Consumentenonderzoek wijst echter uit dat mobiele apps en QR-codes die linken naar productinformatie de instore aankopen stimuleert. (Bron: RSR Research)
Dit artikel is gebaseerd op het artikel 13 Alarming Stats About Retail in Digital

Bron: Maketing online

Geen opmerkingen:

Een reactie posten