dinsdag 15 april 2014

Mobiele bestedingen ruim verdubbeld naar 1,3 mljrd euro in 2013

M-commerce ontwikkelingen op een rij:
  • De consumentenbestedingen zijn via mobiel (smartphone en tablet) in 2013 ruim verdubbeld tot 1,3 miljard euro.
  • Mobiel maakt nu 13% uit van de totale e-commerce markt
  • Binnen m-commerce gaat circa 30% via smartphone
  • Het wordt interessant om te volgen waar deze bestedingen plaatsvinden, onderweg, thuis, in de metro, in de winkel, naast de winkel?
  • 7 van de 10 consumenten bestelt met name via de tablet
  • Via de tablet veelal vanuit huis (96%) en de smartphone zowel binnenshuis als buitenshuis (37% buitenshuis)
  • Kleding en schoenen is grootste segment
Ook dit geeft weer de bevestiging van wat wij bij Flynth-MKB Adviseurs bij klanten signaleren, namelijk dat online vindbaarheid en goede weergave op mobiele devices steeds belangrijker is. Werken aan responsive design is dan ook het advies, oftewel de weergave van de site afhankelijk maken van welk device de consument gebruikt. Wat bedoelen wij hiermee? Nou, bekijk deze site maar eens via uw mobiel! Doordat het mobiele kanaal steeds makkelijker en vaker zal worden ingezet in het koopproces heeft dit naar onze mening een hoge prioriteit!

Wilt u eens met ons verder praten over uw online strategie, welke kanalen het beste bij uw businessmodel passen, hoe u de doelgroepen via de online kanalen kunt bereiken en wat voor u 10 quick wins zijn om uw online strategie te verbeteren. Neem dan contact met ons op voor onze 10 quick wins aanpak!

Bron: m-commerce monitor 2013-2 en thuiswinkel.org

Geen opmerkingen:

Een reactie posten